Profileert u uw organisatie voldoende?

Het woord ‘zorgmarketing’ wordt soms nog een onlogische combinatie gevonden. Maar als we beseffen dat het bij marketing gaat om strategie en marktgerichtheid, is die combinatie juist noodzakelijker dan ooit. Marktwerking, efficiency, een grotere rol van gemeenten, ranglijsten, meer keuzevrijheid voor zorgconsumenten: dit alles maakt een heldere profilering van uw zorginstelling belangrijker dan ooit. En uit onderzoek dat mede door Alsem is uitgevoerd blijkt dat zorgorganisaties niet goed zijn in het kiezen van onderscheidende merkwaarden.  Hieronder kunt u het onderzoek naar merkwaarden in de zorg zelf downloaden.

Onderzoek Marklinq Zorgwaarden

AlsemStrategie kan u helpen wel onderscheidend te worden. Waar ligt uw focus? Bent u echt klantgericht? Hoe helder is uw communicatie? Merkbouw en klantgerichtheid vormen de twee kernelementen van zorgmarketing. Een aanpak voor een systematische zorgmarketing hebben we vastgelegd in ons succesvolle boek ‘Zorg met liefde en lef’, hier te bestellen. Deze bewezen aanpak vormt de rode draad van onze adviezen en unieke Masterclass Zorgmarketing.

Meer informatie

Over de Masterclass Zorgmarketing

In de meerdaagse Masterclass Zorgmarketing gaat u, vanuit de theorie, aan de gang met uw eigen case. U krijgt een aantal handzame modellen aangereikt om op strategische manier met marketing om te gaan. Dat maakt deze Masterclass uniek in Nederland.

Meer over de Masterclass

Over het boek Zorgmarketing

Zorg met liefde en lef geeft stapsgewijs weer hoe zorgorganisaties aan marketing kunnen doen. In de in oktober 2016 verschenen tweede druk zijn de laatste ontwikkelingen in de zorg verwerkt en zijn vele nieuwe praktijkvoorbeelden opgenomen. Ook worden er concrete tips door zorgmarketeers gegeven.

Meer over het boek