Masterclass Zorgmarketing: in 6 weken uw eigen strategisch marketingplan

 

Persoonlijke ontwikkeling en toepasbaar marketingadvies

Heeft u een managementfunctie in de zorg (bijvoorbeeld in communicatie) en zoekt u een verdieping in marketing? Dan is deze Masterclass zeer geschikt. U krijgt de nieuwste (wetenschappelijke) inzichten over zorgmarketing aangereikt, met tegelijk een praktische vertaling naar uw eigen zorgorganisatie. De Masterclass is daarmee een uniek traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. Samen met anderen. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. Door de vele ruimte voor uw eigen praktijk, wordt de groep klein gehouden. Uw investering levert dus niet alleen een persoonlijke verdieping op, maar ook een concreet plan voor uw zorgorganisatie. Het gaat dus veel verder dan een ‘training’.

Vele collega’s uit zowel de care als de cure gingen u voor en waren zonder uitzondering positief over de ervaringen (kijk hiernaast). De sfeer is open, informeel en uitnodigend. De 5 dagen worden door deelnemers als intensief en verrijkend ervaren.

In de 11e editie wordt het nieuwste stakeholder denken in marketing geïntegreerd (zie programma hieronder).

 

Download het inschrijfformulier

 

 

Inspiratie en strategie

U wordt uitgedaagd door de kerndocenten Alsem van AlsemStrategie en Kees Verheijke van MediQuest. Inspiratie krijgt u ook van gastdocenten Eelco Damen, bestuurder van Cordaan, en Frans Bierens, hoofd marketing Isala. Ook de discussies met de andere deelnemers in een kleine setting vormen bron van nieuwe ideeën.

Na afloop van de Masterclass:

  • bent u zelf geëquipeerd om op strategisch marketingniveau te denken en te handelen
  • heeft u voor uw eigen zorgorganisatie een aanzet voor een concreet marketingplan.

Meer informatie

Over de docenten

 

Dr. Karel Jan Alsem

Karel Jan Alsem is directeur van Alsem Strategie, Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, merkexpert aan de Rijksuniversiteit Groningen,  en auteur van vijf boeken, waaronder het boek Zorgmarketing .

Dhr. Kees Verheijke

Kees Verheijke werkt als onderzoeker en adviseur bij MediQuest, een onderzoeks- en adviesbureau in de zorgsector. MediQuest verzamelt informatie over alle zorgaanbieders in Nederland. Vervolgens verwerken zij deze data tot informatie waarmee partijen in de zorg inzicht krijgen in hun positie in de zorgsector.

Dhr. Frans Bierens

Frans Bierens is manager strategische marketing bij Isala te Zwolle. Frans was het eerste hoofd marketing in een Nederlands ziekenhuis. Daarvoor werkte hij bij Achmea.

Drs. Eelco Damen

Damen is voorzitter van de raad van bestuur van Cordaan (ouderenzorg, gehandicaptenzorg en geestelijke gezondheidszorg) in Amsterdam. Damen is onderscheiden als Zorgmanager van het Jaar en heeft daarvoor begin 2007 de prestigieuze ZorgVisie Excellence Trofee ontvangen uit handen van minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid.

 

Over het programma

Programma 11e editie

In deze 11e editie wordt het nieuwe stakeholder denken in marketing geimplementeerd. Dit is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten in marketing, waarbij ook de steeds belangrijkere rol van gemeenten beter in beeld komt.

De opbouw van de Masterclass is als volgt:

Dag 1: Overzicht strategische zorgmarketing, de patient journey, state-of-the-art inzichten en introductie eigen cases. Tevens gastspreker uit de zorg.

Dag 2: Doelgroepenonderzoek, big data in de zorg, concurrentie-analyse en merkbeleid in de zorg.

Tussentijds: deelnemers werken aan eerste deel marketingplan voor eigen zorgorganisatie

Dag 3: Interactieve sessie met presentaties door deelnemers en met kerndocenten; productstrategie en innovatie. Tevens gastspreker uit de zorg.

Dag 4: Marketingcommunicatie, account management, personeel, implementatie en organisatie

Tussentijds: deelnemers werken aan update en tweede deel marketingplan voor eigen organisatie

Dag 5: Slotpresentaties, discussie en certificaatuitreiking

Deelnemers ontvangen het boek Zorg met liefde en lef, stappenplan voor zorgmarketing

 

Over de deelnemers

Juist de diversiteit aan zorgdeelnemers werkt als inspiratiebron in de groepen. Deelnemers zijn afkomstig geweest uit:

Ziekenhuizen
HagaZiekenhuis, Isala, Maasstad, Martini Ziekenhuis, Maxima Medisch Centrum, Medisch Centrum Leeuwarden, Slingeland Ziekenhuis, UMCG, UMCU

Ouderenzorg
Argos Zorggroep, Cordaan, Diafaan, Groenhuysen, Groot Hoogwaak, Markenheem, Palet, Solis Zorggroep, Vierstroom, ZuidOostZorg

Gehandicaptenzorg
Adelante, MEE ZHN, MiddIn, Promens Care, RIBW Nijmegen-Rivierenland, SIZA

GGZ
GGZ Breburg, GGZ NHN, Molemann Mental Health, Psy-Zo, Stichting 1nP

Eerste lijn
Stichting Gezondheidscentra Huizen, Zorggroep Eerste Lijn

Jeugdzorg
Bureau Jeugdzorg Gelderland

Andere organisaties
Achmea, Iris Zorg, Quasir, Star MDC, Zorgimpuls

 

Data
De 11e editie van de vijfdaagse Masterclass (twee maal twee dagen inclusief 2 overnachtingen en een slotdag) vindt plaats in het voorjaar van 2018.

Locatie
Locatie is het hoogwaardige Sparrenhorst in Nunspeet.

Investering
De kosten voor de Masterclass bedragen € 3640,-. Arrangementskosten (inclusief twee overnachtingen) zijn € 740,-. Als studiekosten zijn deze bedragen BTW vrij.

Het maximum aantal deelnemers van deze exclusieve Masterclass is 8 zodat voldoende aandacht voor individuele inbreng en vragen gewaarborgd blijft.